"Метрополис" Germany / 153 минути / PG-13 Изберете български субтитри от бутона (Bulgarian). Субтитрите се извличат автоматично от opensubtitles.org Филмът не тръгва или прекъсва? - Презаредете страницата или сложете на пауза за 2-3 минути. Няма български субтитри? - Субтитрите не са качени в opensubtitles.org или филмът все още няма български превод. Потърсете субтитрите от търсачката - бутон "Свали"- Субтитри, свалете и заредете субтитрите (субтитрите трябва да бъдат с кодировка UTF-8) в плейъра! |
"Метрополис" Germany / 153 минути / PG-13 Превод: Няма Филмът не тръгва или прекъсва? - Презаредете страницата или сложете на пауза за 2-3 минути. Без вгаредни български субтитри! Някой от тях може да имат опция за зареждане на външни субтитри . Aлтернативен вариант е зареждането на субтитри, чрез Substital - Разширение за Google Chrome, Opera, Mozilla Firefox! |
Torrent/Magnet сваляне за "Metropolis" 720p 1080p 4K 720p/1080p/4KUHD SD 720p 1080p 4K All 720p 1080p 4K All Quality |
Български субтитри за "Metropolis" Свали от SubsUnacs Свали от SubSab Свали от Yavka Свали от Bukvi Свали от Opensubtitles Свали от Subsland |
„Метрополис“ се появява на големите екрани през 1927-та, излязал от главата на един от най-добрите режисьори в историята на киното – Фриц Ланг. Мащабът му за тогавашните времена (че и за днешните) е впечатляващ. Във филма са взели участие 3000 статисти, а времетраенето на оригинала е било над 200 минути.
Оригиналната версия на филма от 153 минути така и не е напълно възстановена, но през 2008 в Аржентина е открита повредена лента на оригинала, която е реставрирана през 2010 и общото ѝ времетраене е 148 минути. Реставрираната версия става първият филм, правен някога, в Световното документално наследство на ЮНЕСКО.
Ситуиран във футуристична диктатура, в която управляващата прослойка живее в упадъчно изобилие над земята, докато подобни на роби работници се трепят при непоносими условия под нея, „Метрополис“ разказва мелодраматичната история на един работнически бунт. Лудитското им въстание е всъщност неочакваният резултат от план, скроен от Господаря на Метрополис – Йо Фредерсен – и един луд учен на име Ротванг. Замисълът е да се подкопае освободителното движение на работниците и да се дискредитира лидерката им Мария, като се прати агент-провокатор сред работническите редици – киборг-двойник на Мария. Планът дава неочакван резултат, когато киборгът, като действа в разрез с програмата си, подтиква работниците към разярено унищожение на машините, които ги заробват. Но като унищожават машините, те наводняват домовете си и почти удавят децата си. Стабилитетът е възстановен на края на филма, след като работниците изгарят киборга-вещица, а синът на Господаря – Фредер, влиза в ролята на посредник между работниците и управляващите.
Филмът започва с монтажа на големите машини на Метрополис – фалически промишлени образи на зъбни колела, бутала и динама, движещи се с неумолим ритъм и повторение. Тези образи са последвани от сцени, които установяват икономическите и технологическите взаимоотношения чрез ясно очертан пространствен език. Под земята, където работниците се мъчат, виждаме тъмната страна на технологията. Там, където слънцето никога не огрява, работниците са доведени до роботи, а движенията им са доминирани от механичните тактове на машините. Ставаме свидетели на жестока експлозия в машинното отделение, споделяме виждането на Фредер за технологията като Молох, поглъщащ жертвите си, и виждаме работници, заробени от механизми, които наподобяват гиганстски часовници с циферблати, разграфени на десет часа. Това е инструменталната представа за технологията: човешкият живот е изцяло доминиран от машините. Тези силни метафори на отчуждението и раздробяването помагат да се обясни защо филмът често е интерпретиран като осъждане на дехуманизиращите ефекти на технологията.
„Метрополис“ е филм на 90 години и все още изглежда футуристично. Не е ли това впечатляващо?